Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Βόλτα στο πάρκο Τρίτση


1 Μάρτη λέει το ημερολόγιο και τα μυαλά στα... κάγκελα! Μήνας με 5 εβδομάδες, τον λές και... εφιάλτη! Αρχή της Άνοιξης και διάφορα άλλα όμορφα λοιπόν. Για όσους είναι παιδιά Άγια και σεβαστικά (πάντα μ΄άρεσε αυτή η λέξη), ξεκίνησε και η νηστεία της Σαρακοστής. Αυτό σημαίνει Μάκη (ναι σε μένα μιλάω), κομμένα τα γκομενάκια και τα οφθαλμόλουτρα. Καιρός για αποτοξίνωση! 
Και μιάς και ο καιρός τις τελευταίες μέρες μας έκανε την χάρη και ζέστανε, αποφάσισα να πάω μια πρωινή βολτίτσα σε ένα από τα πιό όμορφα πάρκα της Ευρώπης, μη σας πω και του κόσμου (μ΄αρέσει που γράφω λες και έχω πάρει αμπάριζα όλα τα πάρκα της Υφηλίου). 

Πάρκο περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Αντώνης Τρίτσης (προς τιμήν του αειμνήστου, πρώην Δημάρχου Αθηναίων). Βρίσκεται στα σύνορα τριών περιοχών, πολύ κοντά στην περιοχή που μένω. Άγιοι Ανάργυροι-Ίλιον-Καματερό. Οι τρεις αυτοί δήμοι που συνορεύουν, έχουν αναλάβει και το κομμάτι της συντήρησης του πάρκου και η αλήθεια είναι πως δεν τα πάνε και πολύ καλά... 

Πέρυσι το καλοκαίρι δεν είχε φωτισμό τις βραδινές ώρες, τα σκουπίδια και οι αρουραίοι είναι σύνηθες φαινόμενο και κάποια κτίρια παρουσιάζουν σημάδια εγκτάλειψης. Το ενθαρρυντικό είναι πως το τελευταίο διάστημα ξεκίνησαν νέα έργα ανάπλασης, τα οποία αν συνεχιστούν στον ρυθμό που πρέπει θα δώσουν άλλη εικόνα σε αυτό τον μοναδικό πνεύμονα πρασίνου της Αττικής.

Το πάρκο χρονολογείται από το 1838, ενώ τα περίπου 1000 στρέμματα πρασίνου, ανήκαν αργότερα στον ευρύτερο χώρο 2500 στρεμμάτων, που είχε αγοράσει η βασιλική οικογένεια στην περίοδο της ακμής της (1848). Η Βασίλισσα Αμαλία επόπτευε τις εργασίες ανάπλασης μετά την αγορά και γέμισε διαφόρων ειδών ζώα αλλά και δέντρα την περιοχή, με βασικό σκοπό την ίδρυση κέντρου Γεωργίας και Κτηνοτροφίας. Μέσα στο πάρκο υπάρχει και ο Πύργος Βασιλίσσης, που ουσιαστικά είναι ένα κτίριο γοτθικού ρυθμού, απομίμηση του πύργου του Βασιλιά Όθωνα. 

Παίρνει την ονομασία Επτάλοφος (λόγω του αριθμού των λοφίσκων που βρίσκονται στι άκρες του) και ουσιαστικά ξεκινάει μια περίοδος αγοροπωλησιών, που περισσότερο κακό, παρά καλό έκανε στο πέρασμα των χρόνων. Αρκετά με την ιστορική αναδρομή όμως. Ώρα για εικόνες...

Μιά από τις εισόδους του πάρκου













Μικρά, συνεχόμενα κανάλια















Παλιά σιδηροδρομική γραμμή που καλύπτει μεγάλη έκταση
















Άποψη της τεράστιας τεχνητής λίμνης
















Μαγευτικό μονοπάτι κοντά σε λοφίσκο















Ιδιαίτερο γκράφιτι, με ιδιαίτερο νόημα...















Ένα από τα πολλά πηγάδια του πάρκου


Θέα από ψηλά...















Το μικρό θέατρο που φιλοξενεί πολλές εκδηλώσεις κάθε χρόνο

Το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία
















Το ελληνικό κέντρο ερπετών, που φιλοξενεί πολλά και σπάνια είδη
















Αυτό ήταν, η περιήγηση σε αυτό το υπέροχο σημείο της Αττικής τελείωσε. Ελπίζω να σας άρεσε η βόλτα. Εγώ πάντως την ευχαριστήθηκα. Όσοι και όσες δεν έχετε πάει σας το συνιστώ. Η ζωή στην πόλη δεν παύει εκτός απο δύσκολη, κάποιες φορές να είναι και μαγική...


Υ.Γ. Καλό μας μήνα

18 σχόλια:

  1. Το λατρεύω το πάρκο αυτό,έστω και με την σημερινή,εγκαταλειμμένη μορφή του...Ελπίζω να του ξαναδώσουν ζωή τα έργα...( γιατί καλέ δεν έβαζες μια φωνή να πίναμε καφέ...???...Καλό μήνα...♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όντως ένα μαγικό πάρκο, παρά την εγκατάλειψη του, όπως σωστά αναφέρεις Βιβούλα. Τα έργα τια διαπίστωσα σήμερα ιδίοις όμμασι και πιστεύω ότι, κάτι αχνοφαίνεται στον ορίζοντα...

      Υ.Γ. Λοιπόν έχεις τον λόγο μου, την επόμενη φορά καφέ στο πάρκο!χαχα! Καλό μήνα, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Ωωω θα αρχίσεις τα οδοιπορικά τώρα;; :)
    Δεν έχω πάει ποτέ και όλο βλέπω φωτογραφίες (κυρίως από bloggers)
    Να μας πας μια μέρα και άσε τις νηστείες.. Από εκεί φαίνεται ο.. καλός άνθρωπος;;
    Καλό μήνα ματς μουτς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εεεε είπα να κάνω και γω ένα οδοιπορικό, να δω αν τα καταφέρνω!

      Υ.Γ. Πρέπει να πας! Ειδικά για εσένα, που σ΄αρέσουν οι βόλτες στην πόλη και σε τέτοιου είδους μέρη, αυτό το πάρκο θα γίνει το αγαπημένο σου!

      ΥΓ2 Χαχαχα, ο καλός άνθρωπος και θα νηστέψει και σας προσκαλεί όποτε θέλετε για ξενάγηση στο πάρκο Τρίτση.

      Διαγραφή
    2. Όλα τα καταφέρνεις άψογα! Σε πειράζω, το ξέρεις άλλωστε! :)

      Αν έχει πρόσβαση με μεταφορικά μέσα, εννοείται!

      Διαγραφή
    3. Ε χμμμ αυτό είναι ένα θέμα! Λεωφορεία μόνο! Που όμως πηγαίνουν σχεδον σε όλη την Αθήνα!

      Διαγραφή
  3. Έχω πάει σε πολλά μέρη στην Αθήνα, στο συγκεκριμένο ποτέ.
    Μου άρεσε πολύ απ' όσο είδα στις φωτογραφίες, αλλά περισσότερο μου άρεσε το γκράφιτι!
    Φιλιά ομορφόπαιδο. Καλό μήνα και καλή νηστεία, αφού το πήρες απόφαση (μουάχαχαχαχα) :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το δεις από κοντά θα διαπιστώσεις ότι είναι πραγματικά όμορφο!

      Καλό μήνα παιδί μου!

      Υ.Γ. Το πήρα απόφαση! Δύσκολη αλλά απόφαση!χαχα! Φιλιαααααά!

      Διαγραφή
  4. Την τελευταία φορά (μάλλον η πρώτη φορά) που πήγα ήταν πέρσυ τον Μάρτιο; Ιούνιο; και το γύρισα όλο. Μου άρεσε πάρα πολύ αλλά με λύπησε το γεγονός της εικόνας της εγκατάλειψης και των σκουπιδιών. Τώρα μάλλον από ότι κατάλαβα θα είναι αρκετά καλύτερη η κατάσταση του Πάρκου. Μάλιστα είχα βγάλει και αρκετές φωτο και ήθελανα κάνω ποστ αλλά δεν ξέρω γιατί ποτέ δεν το έγραψα! Χεχε! Πάντως, είναι ένα υπέροχο πάρκο για να απολάυσεις περπάτημα, relaxάρισμα και σίγουρα καθαρό αέρα. Με την πρώτη ευκαιρία θα ξαναπάω.
    Καλό μήνα! Και καλή νηστεία Φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο για την εικόνα του. Ειδικά πέρυσι ήταν χάλια... Τώρα η αλήθεια είναι πως είναι καλύτερα και δείχνουν να αρχίζουν να το προσέχουν. Θέλει πολύ δουλειά ακόμα!
      Ααααα ε κάνε και συ μια ανάρτηση βρε παιδί μου, να δούμε την δική σου οπτική!

      Υ.Γ. Σε ευχαριστώ Μαρία μου, καλό μήνα και σε σένα!

      Διαγραφή
  5. είχα πάει κάτι χρόνια πριν σε έκθεση εκεί.. εγώ πάλι σημερα πήγα στο Νιάρχο που είναι και δίπλα μου...πάντα μια βόλτα στη φύση σε ηρεμεί! καλό μήνα και καλή Σαρακοστή Μάκη που είπες τέλος στα οφθαλμόλουτρα και στα γκομενάκια!! χαχαχαχα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω πάει ακόμα, αλλά φαντάζομαι οτι το Νιάρχος είναι ένα καταπληκτικό μέρος!

      Υ.Γ. Συμφωνώ γιά την βόλτα στη φύση και συνεχίζω ακάθεκτος τη νηστεία μου! χαχαχα!

      Διαγραφή
  6. Να, εδώ το 'χω να γράψω μια "παροιμία" που μου 'ρχεται στο μυαλό, αλλά δεν την λέω, είναι κάτι για...ψάρεμα, αλλά όπου ψάρεμα, βάλε βόλτα στο πάρκο!!!! (ελπίζω να εκτιμήσεις το χιούμορ μου, φανταστικέ μου φίλε!) Καλό μήνα και καλές βόλτες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα γράψτη παιδί μου! Εκφράσου ελεύθερα! Εννοείτε πως το εκτιμώ το χιούμορ σου Πέτρα. Τόσο πολύ, που... έστυψα το μυαλό μου να δω για πιά παρομοία μιλάς και την θυμήθηκα! χαχαχαχα! Και ομολογουμένως έκανες ωραίο συνειρμό!
      Υ.Γ. Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
    2. Έτσι κι αλλιώς Μάκη μου τζάμπα θα την έγραφα την "παροιμία", αφού έχει ήδη "καταπατηθεί" με την νέα σου ανάρτηση! Αχαχαχα! Γελάω ακόμα! :)

      Διαγραφή
    3. Μαρτυράω μόνος μου εγω! χαχα!

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα αγαπητέ.
    Πολύ όμορφο και συγκροτημένο το θέμα σου για το Πάρκο Τρίτση.
    Για μένα και τον Σκύλο μου, είναι αγαπημένος προορισμός καθημερινός και σήμερα και εδώ και χρόνια. Υπέροχο μέρος αλλά δυστυχώς, ως συνήθως εγκαταλειμμένος, με μοναδική φροντίδα τις φιλότιμες προσπάθειες μιας μικρής ομάδας εργατών-συντηρητών του πάρκου που το κρατούν καθαρό.
    Καλή σου συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιάννη! Ααα ναι είναι μοναδικος προορισμός και για την βόλα των κατοικιδίων! Εεε ναι το Πάρκο συνεχίζει προς το παρόν και υπάρχει χάρη στο φιλότιμο λίγων... Ελπίζω να αλλάξει αυτό απο δω και πέρα, γιατί δεν έχουν πολλοι άνθρωποι το προνόμιο να βρίσκονται κοντά σε έναν επίγειο παράδεισο!

      Υ.Γ. Σε ευχαριστώ που πέρασες και σχολίασες!

      Διαγραφή

Αναγνώστες

Page translation