Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Η δέσμευση στα χρόνια της... κρίσης

  Δέσμευση. Λέξη θηλυκού γένους. Θηλυκού ε? Γιατί περιμένατε κάτι διαφορετικό κυρίες-δεσποινίδες μου? Ε όχι δα... Όλα τα κακά σε αυτόν τον τόπο είναι γέννημα θρέμμα θηλυκού.... Και θα μου πείτε που είναι το κακό στην δέσμευση....? Δεν ξέρω... Κάτι μου κάθεται στραβά...
  Θέλετε το αιώνιο παραμύθι της πριγκίπισσας που περιμένει τον πρίγκιπα καβάλα στο άλογο, στη Ferrari, άντε στην έσχατη περίπτωση (λόγω κρίσης... όχι τίποτε άλλο)  στο Ford Focus? Θέλετε τις δεσμεύσεις από τους πολιτικάντηδες μας  που μια ζωή ήταν στα θα θα θα θα και τελικά δεν μείνανε μόνο σε αυτά (μακάρι να μένανε...) αλλά περάσανε στα δώσε, δώσε, δώσε και σώσε??? Δεν μ’ αρέσει η έννοια της λέξεως τα τελευταία χρόνια... Εγώ ήξερα την λέξη αυθεντική, ατόφια, ξεκάθαρη, ανθρώπινη, όχι διπλωματική, απόλυτη, εγωιστική, αδιέξοδη... Η δέσμευση σε άλλες εποχές ήταν η ευτυχής κατάληξη ανάμεσα σε δύο η περισσότερους ανθρώπους., με τη μορφή την ερωτική, τη φιλική, την επαγγελματική. Τώρα, και ειδικά το τελευταίο διάστημα η δέσμευση στα χρόνια της κρίσης έγινε όπλο στα χέρια των αδίστακτων. Αντρών και γυναικών. Κυρίως γυναικών βέβαια. Αφού το «είχαν» από πριν τώρα είναι παιχνιδάκι... Ούτε μισογύνης είμαι... (δεν θέλω ου δεν θέλω ουυυ...), ούτε προκατειλημμένος.
  Η αλήθεια είναι αυτή και όποιος αμφιβάλλει ας ανατρέξει σε περιπτώσεις συγγενών και γνωστών του για να καταλάβει τι λέω... Άντρες που χάσανε περιουσίες, άντρες που τρελαθήκανε, άντρες που αφιερώσανε όλη τους τη ζωή για μια γυναίκα και καταστραφήκανε... Άντρες που πιστέψανε στη δέσμευση.
  Κανονικά στο λεξικό δίπλα σε αυτή την λέξη θα πρέπει ως συνώνυμη να υπάρχει και λέξη ουτοπία. Ναι, έτσι είναι. Η δέσμευση είναι ουτοπική. Μετατρέπει τους φερέλπιδες νέους σε... απέλπιδες (αδόκιμος όρος αλλά ταιριαστός).  Και ειδικά τώρα. Σε καιρούς χαλεπούς, πονηρούς, απάνθρωπους. Δημιουργεί την επόμενη looser γενιά, τα επόμενα άβουλα πλάσματα που έπαθαν και δεν έμαθαν, λόγω του «έρωτα του κεραυνοβόλου»... Τρομάρα τους... Τρομάρα μας...
  Ο Σοφοκλής είχε πει πως το πιο καλά πράγμα είναι η ορθή κρίση. Πως μπορούμε να κρίνουμε, όταν τίποτα δεν έχει μείνει ορθ(ι)ό? Πως μπορούμε να δεσμευτούμε αν ξέρουμε πως δεν έχουμε την δυνατότητα να δώσουμε το μισό από αυτό που οι άλλοι μας χαρίζουν απλόχερα? Μα θα μου πείτε γιατί να έχουν γίνει οι σχέσεις δούναι και λαβείν?
  Μα γιατί έτσι ήταν πάντα αγαπητοί μου... Εμείς αργήσαμε να το καταλάβουμε. Άλλοι που πιάσανε το νόημα από νωρίς κερδίσανε. Χρόνο, πλούτη, εύκολή ζωή... Εκεί, αυτούς τους τύπους σιγοντάρισαν οι γυναίκες  και εν τέλει κατάφεραν να γίνουν βασιλικότερες του βασιλέως... Αυτό είναι που με εκνευρίζει. Εγώ-όχι μόνο εγώ, θέλω τις γυναίκες πιο ανθρώπινες. Δέσμευση όχι για την ιστορία, ή την σιγουριά, ή την παρέα που προσφέρει το όλο σκηνικό. Αλλά δέσμευση για το αληθινό, για το διαφορετικό, για το ενδιαφέρον, για τον δίπλα μας, για το «δίνω αλλά χωρίς να περιμένω να πάρω...» Καταλάβατε???
  Το στολίδι των γυναικών είναι η συμπεριφορά, ο χαρακτήρας τους και όχι τα κοσμήματα, τα χρήματα, η καλοπέραση... Η δέσμευση, δυστυχώς κάνει τους περισσότερους ανθρώπους να νιώθουν δέσμιοι των ίδιων τους των ονείρων...

8 σχόλια:

  1. Φίλε Μάκη δεν πρόκειτε να σε κατηγορήσει κανείς για τίποτα.Οι απόψεις σου,σεβαστές απόλυτα σε μένα.Χαλεποί οι καιροί για κάθε είδους δέσμευση καταλαβαίνω απόλυτα τι θέλεις να πείς και μπορώ να πώ πως συμφωνώ σε όλα.Ομως δεν ξέρω αν αποτελώ την εξαίρεση που δικαιώνει τον κανόνα,αλλά εκεί που ήμουν ένας τύπος που ζούσα την όποια ζωή ζούσα,φοβούμενος την όποια δέσμευση για τους λόγους που ακριβώς αναφέρεις,ήλθε η ίδια η δέσμευση και με βρήκε(ονόματα δεν λέμε και οικογένειες δεν θίγουμε χα..χα.χα..).Οταν μιλά η καρδιά και ξέρει πότε να μιλήσει και η ρημάδα εχει πάντα δίκιο,οταν μιλά λοιπόν η καρδιά τότε όλα περνάνε σε δεύτερη μοίρα.Δέκα χρόνια σχεδόν λοιπόν απόλυτα δεσμευμένος,δεν το έχω μετανοιώσει,το μόνο μου ίσως παράπονο είναι γιατί αυτό δεν συνέβει νωρίτερα και με το ίδιο πρόσωπο φυσικά.Καλό σου βράδυ καλέ μου φίλε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. nostos... exeis dikio file...uparxoun kai oi eksaireseis pou epivevaiwnoun ton kanona kai i diki sou desmeusi (onomata de leme kai oikogeneies den thigoume...xaxaxax) einai pragmati apo ekeines tis palies pou grafw sto keimeno mou...pes mou twra...i mallon sunekrine..sto lew auto xwris na kserw...tin desmeusi pou exeis edw kai deka xronia kai autes pou mporei na eixes palaiotera...(as elpisoume na min akouei auti pou prepei...xaxa) na sai kala...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλέ μου,
    μην ανησυχείς για το αν θα σε παρεξηγήσει κάποιος!Οι σκέψεις σου είναι!
    Απο εκεί και πέρα νομίζω ότι αυτό που περιγράφεις δεν είναι η πλειοψηφία... πες με ρομαντική, πες με χαζή, πες με τυφλή, όμως πραγματικά το πιστεύω...

    Έχουμε φτάσει να κοιτάμε μόνο το αρνητικό, να επικεντρωνόμαστε σε αυτό και να μην κοιτάμε τα θετικά!και κάπου εκεί χανόμαστε σε σκέψεις σαν τις δικές σου.

    Δεν σου κρύβω ότι το καλοκαίρι σχημάτισα την χείριστη γνωμη για τους άντρες... Παρ'ότι έχω στην ζωή μου πολλού αξιόλογους... ένας όμως αρκούσε για να μου γ@μήσει όλη την γνώμη...

    Και τελικά είδα πόσο λάθος ήταν... γιατί ήταν ένας, ανάμεσα σε τόσους άλλους που μου έδειξαν πόσο λάθος ήμουν!!

    Οπότε, προτείνω να μην απογοητεύεσαι και να μην κρίνεις τόσο σκληρά τους ανθρώπους γύρω σου..
    Όπου βλέπεις αρνητικό, απλά να φεύγεις και να ψάχνεις τον επόμενο άνθρωπο που θα σου βγάλει τον θετικό σου εαυτό! ;)

    Συγνώμη για το σχόλιο σεντόνι, αλλά σηκώνει συζήτηση η ανάρτηση σου!! :)

    Φιλί Διαμαντένιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. diamantenia mou den exeis dikio...auto exw san kanona panta..na min tsouvaliazw tous anthrwpous..isws merikes fores auto na min fainetai apo ta grapta mou, alla pragmatika pisteuw pws uparxoun anthrwpoi ekei eksw diaforetikoi...(ennoeitai kai gynaikes..) apla opws kai sy mou eipes gia tin istoria pou eixes merikes fores an auto epanalamvanetai kai an esy ontws rixneis to ftaiximo pou sou analogei ston eauto sou...tote kati paei strava...merika xaraktiristika allwstepou anefera einai kuria xaraktiristika tetoioiwn periptwsewn...se euxaristw gia tin gnwmi sou...eilikrina...filiaaa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Μάκη σύγκριση δεν κάνω και ξέρεις γιατί? Γιατί είναι σαν να αδικώ και τον άνθρωπό μου και την σχέση μου.Απλά εκεί που νομίζουμε μερικές φορές οτι έχουμε βρεί τον σωστό άνθρωπο όλα ανατρέπονται..μέχρι να έλθει η δέσμευση αναπάντεχα και απρόσμενα σε βρίσκει λοιπόν η την βρίσκεις εσύ και τότε καταλαβαίνεις την διαφορά απομυθοποιόντας και τον ίδιο σου τον ευατό και τίς προηγούμενες σχέσεις.Ειδικά στο θέμα της σχέσης ζητώ το απόλυτο,και δίνω πάντα το απόλυτο,και αυτό δεν το είχα,μου βγήκε τα τελευταία δέκα χρόνια με την(ονόματα δεν λέμε και οικογένειες δεν θίγουμε)χα.χα.χα.χα..Καλό σου βράδυ καλέ μου φίλε και να είσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Bρε τι σας φτιάχνουμε οι άτιμες ....αλλά και μας άντρας μας έφτιαξε...και απο κομάτι αντρικό....τι του δώσατε το χειρότερο?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. exeis dikio Nostos to kommati tis adikias to ksexasa... vivoulaaaaaaaaa oxi de se meletise kaneis....xaxaxa


    mia..nomizw oti mas eirwneuesai ee???xaxaxaxa....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αναγνώστες

Page translation