Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2023

Αγνοούμενη αγκαλιά


Μήπως είδατε την αγκαλιά;
Εδώ ήταν, που χάθηκε;
Μήπως την τύφλωσαν τα φώτα της πόλης
και την πέταξαν στα σοκάκια της βρωμιάς και της δυσωδίας;
Μήπως την φλέρταρε η λάμψη της ματαιοδοξίας
και την κέρασε ψεύδος και μνησικακία;
Λέτε να την άρπαξε η ψευτιά
προσφέροντας της ευπιστία και υποκρισία;

Μπορεί να κρύφτηκε από ντροπή
γιατί τα παιδιά πληγώνονται μεταξύ τους
Μπορεί να εξαφανίστηκε ηθελημένα
γιατί τα χέρια γίναν μαχαίρια
Μπορεί να πνίγηκε στην άβυσσο
γιατί κάπου, κάποτε, ήταν υπόσχεση φωτός

Μήπως η φτήνια και ο πειρασμός την μάγεψαν;
Μήπως ο φανατισμός και η παρακμή την βίασαν;
Μήπως η απάθεια και η χυδαιότητα την διέσυραν;
Μήπως, λέω μήπως τελικά
την κάναμε σαν τα μούτρα μας;

Αχ και να βρισκόταν ξανά, όπως παλιά.
Την φωνάζω, φωνάξτε και σεις μήπως κι ακούσει. Όλοι μαζί.
Με μια φωνή και μια ψυχή.
Γιατί η αγκαλιά δεν είναι διαίρεση μίσους,
αλλά πολλαπλασιασμός αγάπης 



 Τζα! Μην τρίβετε και μην γουρλώνετε τα μάτια σας. Εγώ είμαι ναι. Μετά από καιρο. Έγραψα! Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 31ο Συμπόσιο ποίησης, που διοργάνωσε για ακόμη μια φορά με επιτυχία η Αριστέα μας (https://princess-airis.blogspot.com/). Συγχαρητήρια στην Μαρία για την πρωτιά (https://toapagio.blogspot.com/), σε όσους και όσες έγραψαν, βαθμολογήθηκαν καλά η όχι καλά, βαθμολόγησαν, διάβασαν και συμμετείχαν με κάθε τρόπο σε αυτή την διαδικτυακή γιορτή. Οι συμμετοχές ήταν πολλές και η λέξη πιασάρικη.

 Κατά τα λοιπά, πιστός στην παράδοση των τελευταίων Συμποσίων, πάτωσα και το φχαριστήθηκα. Αυτή την συμμετοχή όμως την χάρηκα πιο πολύ απ όλες, γιατί με συγκίνησε η θέληση της Αριστέας να συνεχίσουμε την παράδοση που έγινε λατρεία.

 Ένας χρόνος φτάνει ξανά λοιπόν στο τέλος του. Οι καιροί είναι πονηροί και δύσκολοι, καθένας από μας, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο, τραβάει το δικό του κουπί. Εύχομαι το 2024 να φέρει Υγεία σε όλους. Τίποτε, μα τίποτε άλλο.


ΥΓ. Σας αφήνω με ένα τραγούδι του Βασίλη Καρρά. Μια απώλεια ενός λαϊκού καλλιτέχνη, που υπηρέτησε (είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι) με πολυ μεράκι και ειλικρίνεια, αυτό που λέμε καψούρα. Μας είναι απαραίτητη και αυτή, σε κάθε έκφανση της ζωής μας. Όπως και οι απλοϊκά ιδιαίτεροι και δοτικοί άνθρωποι σαν τον Βασίλη. Οι ιστορίες που βγήκαν στην δημοσιότητα, φανερώνουν του παραπάνω λόγου, το αληθές.

 Για μένα, κάθε φορά που τον άκουγα και τον ακούω, το μυαλό μου γυρνάει σε εκείνες τις μαζώξεις των γονιών μου με φίλους και συγγενείς, αρχές της δεκαετίας του 90'. 'Ομορφα συναισθήματα και καταστάσεις αυθεντικές που νομίζω ότι λείπουν πλέον στους περισσότερους από εμάς. Σας φιλώ και σας ασπάζομαι ρουφηχτά. Τα ξαναλέμε.

23 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μάκη μου. Καλή κι ευλογημένη χρονιά γεμάτη αγκαλιές να έχουμε. Σε φιλώ ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ώστε τον έχεις καβαντζώσει τον πάτο, Μάκη μου! Εγώ, πάλι, λέω να μην είσαι τόσο σίγουρος... Όμορφη η συμμετοχή σου, δεν ήταν από αυτές που ψήφισα, αλλά σίγουρα βρήκα σε αυτήν πράγματα που κάτι μου είπαν. Ειδικά οι τελευταίοι δύο στίχοι ήταν πολύ... πιασάρικοι! Συνέχισε να εκφράζεσαι με το δικό σου τρόπο, όπως είναι και το όνομα του μπλογκ σου, και πού ξέρεις; Μπορεί κάποια φορά και να σε ψηφίσω (κρύο αστειάκι λόγω των ζεστών ημερών που διανύουμε)!
    Να έχεις μια πολύ όμορφη Πρωτοχρονιά και μια χρονιά γεμάτη υγεία, αγάπη, δημιουργική διάθεση και ό,τι άλλο φωτεινό υπάρχει στη ζωή!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Πίπη! Χαχαχα θα πρσπαθήσω και για να με ψηφίσεις και για να σαρώσω! Άλλωστε για να φτάσεις στην κορυφή πρέπει να περάσεις μια βόλτα από τον πάτο (νταξ εγώ μείνει λίγο παραπάνω, αλλά οκ τζάμπα είναι)

      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές! Αντεύχομαι υγεία και αγάπη για το νέο έτος!

      Διαγραφή
  3. Έχει γίνει κι η αγκαλιά προϊόν πολυτελείας.
    Τι ωραία Μάκη μου που είσαι εδώ. Να γράφεις, μην το αφήνεις. Κι αν δε γράφεις εδώ, να γράφεις κάπου αλλού για 'σένα.
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου! Μου άρεσε πραγματικά, ήταν εύστοχη.
    Και κάνε λίγο χώρο στον πάτο σε παρακαλώ πολύ χαχα
    Να περάσεις όμορφα και ήρεμα ό,τι κι αν κάνεις και να έχεις μία όμορφη χρονιά.

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιώτα! Πολυτελείας δε λες τίποτα! Εδώ και όταν συμβαίνει πολλές φορές ειναι και ψεύτική!
      Θα γράφω, θα γράφω! Συγχαρητήρια και για την δική σου συμμετοχή!
      ΥΓ. Άσεεεε βρε που θες και χώρο στον πάτο! Εσύ είσαι μονίμως στην άνοδο!
      ΥΓ2. Καλή χρονιά με υγεία και αγάπη!

      Διαγραφή
  4. Δεν θα το βάλεις κάτω... ποτέ! Και οι έσχατοι κάποια στιγμή έσονται πρώτοι! Ρόδα είναι και γυρίζει. Ειδικά στο Συμπόσιο, μπορεί να έχουμε ποιήτριες στη συντροφιά, αλλά έχουμε δει και κάποιοι να ξεχωρίζουν έστω για μία φορά και ποιήτριες να μένουν πίσω. Δεν λέει κάτι...
    Γράφουμε για μας πρωτίστως και το κάνεις τόσο όμορφα, Μάκη μας! Εξοικειώνεσαι και εξελίσσεσαι! Εγώ αυτό διαπιστώνω!
    Σε ευχαριστώ από καρδιάς που δίνεις το παρόν στη συντροφιά μας, που το χαίρεσαι όλο αυτό (το ξέρω, το νιώθω) και διασκεδάζεις!
    Ολόψυχα εύχομαι η νέα χρονιά να σου φέρει ό,τι θεωρείς εσύ σημαντικό!
    Καλή χρονιά, Μάκη μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όοοοοχι δεν θα το βάλω!Ότι το απολαμβάνω κάθε φορά όλο και πιο πολύ το επιβεβαιώνω και το ξέρεις! Το ότι εξελίσσομαι οκ, ας το αφήσουμε φλου! χαχαχα!

      Εγώ σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Εύχομαι και συ να το ευχαριστήθηκες γιατί ήταν ένα ιδιαίτερο Συμπόσιο για σένα, από όλες τις απόψεις!

      Αριστέα μου, εύχομαι και για σένα η νέα χρονιά να είναι μόνο όμορφες στιγμές, υγεία και αγάπη! Καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  5. Κι όμως, η υπόσχεση φωτός δεν χάνεται στην παρακμή, στο σκοτάδι, στη σαπίλα. Τότε είναι που βρίσκει τη χαραμάδα, υπερισχύει και νικάει τα πάντα. Αρκεί να την αφήνουμε και να έχουμε την καθαρότητα για να την αναγνωρίζουμε!

    Ό,τι και να λες όλες οι συμμετοχές σου μέχρι τώρα είναι εξαιρετικές, δυνατές και με σημαντικά μηνύματα.
    Αναμένω συνέχεια, σε όλα όσα σε εκφράζουν, γιατί έχεις πολλά να δώσεις! ♥️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιητικός σχολιασμός αν μήτι άλλο! Ευχαριστώ πολύ γιατί αυτό το ταξίδι το κάνουμε παράλληλα εδώ και καιρό και έχουμε ανταλλάξει ουσιαστικές απόψεις! Και γιαυτό!

      Καλή χρονιά με υγεία και από εδώ Κατερινούλα!

      Διαγραφή
  6. Η αγκαλιά είναι η φωλιά της αγάπης Μάκη μου. Εκεί κουρνιάζει για να αποκοιμηθεί κι εκεί μαζεύεται πληγωμένη. Κι όμως υπάρχουν τόσες αγκαλιές έρημες και τόσες αγάπες ξεσπιτωμένες. Το γράφεις τόσο ωραία στο ποίημα σου. Εύχομαι να βρεις σύντομα - αν δεν την έχεις βρει ήδη-αυτή που θα χωρέσει τη δική σου αγάπη. Και να γράφεις πιο συχνά παρακαλώ γιατί έχεις πολλά να μας πεις με τον δικό σου, μοναδικό τρόπο. Καλή χρονιά!
    Καλή πρωτοχρονιά με υγεία και αισιοδοξία για τα καλύτερα.
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως η αγκαλιά είναι κάτι πολυδιάστατο! Και στις καλές και στις άσχημες στιγμές μας, πάντα έχει σημαίνοντα ρόλο!

      Μαρία μου, σε ευχαριστώ τόσο πολύ γι'αυτό το σχόλιο! Με τιμάς!

      Καλή χρονιά και σε σένα με υγεία!

      Διαγραφή
  7. Μάκη δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω την ποιότητα του ποιήματος αλλά το θέμα που επέλεξες και οι λέξεις που το έντυσες εμένα με άγγιξαν πολύ βαθιά.
    Να είσαι καλά στην υγεία αλλά και στην όρεξη φίλε μου. Αν έχεις αυτά τα δύο τίποτα μη φοβάσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιάννη! Ούτε εγώ νιώθω αρμόδιος να πω αν γράφω ποιητικά, καλά η όχι, αλλά χαίρομαι που όταν γράφω οι λέξεις κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν όπως εσύ! Είναι πολύ ουσιαστικό στην εποχή μας φίλε!

      Επίσης, αντεύχομαι υγεία και χαρές για σένα και όλη την οικογένεια!

      Διαγραφή
  8. Συγχαρητήρια Μάκη για την συμμετοχή σου. Δεν έχουν σημασία οι βαθμοί και οι θέσεις. Αλλά ότι δημιουργούμε, ότι εκφραζόμαστε κτλ. Και αυτό το κάνεις με περίσσια τέχνη!
    Καλή χρονιά! Με υγεία, αγάπη, τύχη και ό,τι άλλο εσύ επιθυμείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα λόγια σου!

      'Οντως αυτό έχει σημασία. Η έκφραση και η αλληλεπίδραση. Η δημιουργία και η ανταλλαγή απόψεων. Μας βελτιώνει και ως ανθρώπους όλο αυτό.

      Καλή χρονιά εύχομαι με υγεία και αγάπη!

      Διαγραφή
  9. Γι' αυτόν τον "πολλαπλασιαμό αγάπης", για τη συνέπειά σου να υπάρχεις ανάμεσά μας στο συμπόσιο γράφοντας με την καρδιά σου, αλλά και για τον επίλογό σου στον αλησμόνητο Βασίλη, αφήνω ένα στίχο του που εκφράζει αυτά που θα ήθελα να σου πω:
    "Άδικα παραπονιέσαι, άδικα ρωτάς,
    άδικα στεναχωριέσαι, κι όλο ξενυχτάς"
    Καλοπόρευτη η νέα σου χρονιά, Μάκη! Να σου φέρει όλα όσα ονειρεύεσαι, όλα όσα αξίζεις να ζήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία. Και για τα λόγια αλλά και για τους στίχους. Νομίζω ότι το Συμπόσιο μας έφερε πιο κοντά και συνεχίζει να μας φέρνει, με ένα αόρατο νήμα αλληλεπίδρασης, έστω και ηλεκτρονικά. Αντεύχομαι και από εδώ. Καλή χρονιά, με υγεία!

      Διαγραφή
  10. Μάκη μου, αγαπητέ μου φίλε και συνοδοιπόρε.
    Έχω μιλήσει πολλές φορές για την ψυχούλα σου, για τη φλόγα σου να εξωτερικεύεις σκέψεις και συναισθήματα με λυρικό και λογοτεχνικό τρόπο. Με το δικό σου τρόπο. Πάντα με θεματολογία, που καίει, που μάς αγγίζει, που μας γεμίζει συγκίνηση και ερωτήματα.
    Εγώ θα πω να συνεχίζεις! Έχουμε ανάγκη και τη δική σου γραφή και φωνή. Στο παζλ της δημιουργίας.
    Και η αναφορά σου στο Βασίλη Καρρά, επίσης με συγκίνησε. Μπορεί το είδος του να μην κυριαρχεί στις επιλογές μας, όμως το πάθος και η αλήθεια με την οποία το έβγαζε με αγγίζει απόλυτα.
    Μάκη μου, πάμε για το επόμενο δρώμενο γραφής και ποίησης, φίλε μου.
    Καλή χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου φίλε! Και για την παρότρυνση! Το μεγαλύτερο καλό που μου κάνει το blogging είναι η συναναστροφή με σας! Καλή χρονιά με υγεία!

      Διαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι μετράς πόντους μου λες; Τι θα πει πάτος; Καλά είναι κι εδώ. Έχεις παρέα τόσους απο μας. Και τι να σου κάνουν 5 βαθμοί; (Εδώ δημοσιεύτηκε το σχόλιο πριν και αναγκάστηκα να το διαγράψω αφού δεν τελείωσε)
    Εμένα μου άρεσε το ποίημά σου. Συναίσθημα και νοήματα είχε. Καλογραμμένο. Κι αυτό το ''Γιατί η αγκαλιά δεν είναι διαίρεση μίσους,
    αλλά πολλαπλασιασμός αγάπης '' όλα τα λεφτά!
    Μπράβο θα πω εγώ...και μην κοιτάς την κορυφή, γράφε για την ψυχούλα σου
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μετράω γιατί είμαι πως να το πω παθιασμένος με την Συμποσιάρα μας! Και για την πρωτιά! χαχα!
      Πέρα από την πλάκα λοιπόν, γράφω πρωτίστως για την ψυχούλα μου, όπως πολύ εύστοχα αναφέρεις! Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα αυτό το blog. Και γιατί μαρέσει να ανταλλάσω απόψεις με ανθρώπους που γράφουν!

      Σε ευχαριστώ πολύ για αυτό το σχόλιο Άννα! Καλή χρονιά!

      Διαγραφή

Αναγνώστες

Page translation