Στις 12 Μαρτίου του 1889 η Coca-Cola βγήκε για πρώτη φορά στη κυκλοφορία σε γυάλινο μπουκάλι καθώς μέχρι τότε κυκλοφορούσε μόνο σε πλαστικό. Από τότε έως και σήμερα κύλησε πολύ νερό (ή και coca cola αν προτιμάτε) στο αυλάκι, για να φτάσουμε σήμερα να θεωρούμε το ανθρακούχο αναψυκτικό ένα από τα κορυφαία, αν όχι το κορυφαίο, προϊόν στον κόσμο.
Στο πέρασμα των χρόνων, η Coca-cola αγαπήθηκε παράφορα και μισήθηκε θανάσιμα, όπως όλα τα πετυχημένα και αμφιλεγόμενα προϊόντα της σύγχρονης εποχής.
Αναμφισβήτητα το πιο δυνατό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου αναψυκτικού ήταν, είναι και θα είναι το marketing. Ένας ολόκληρος κόσμος που ουσιαστικά δουλεύει αδιάκοπα για να βγάλει προς τα έξω τα δυνατά του σημεία και να αφανίσει τα αδύνατα. Από (όντως) πανέξυπνες διαφημίσεις στην τηλεόραση, εμφανίσεις και αναφορές στον κινηματογράφο, μέχρι θεωρίες περί της χρηστικότητας του για ιατρικά θέματα, το αναψυκτικό που τσιγκλάει και καίει τον ουρανίσκο μας και «πάει πάντα με όλα...» κινείται πάντοτε στην σφαίρα του μυστικιστικού και του ανεξήγητου.
Κάτι η μυστική συνταγή, που εκατοντάδες άλλες εταιρίες αναψυκτικών προσπάθησαν (με αποτυχία όλες, εκτός της Pepsi) να αντιγράψουν, κάτι η πρωτότυπη και αδιάκοπη προώθηση του προϊόντος, συνέβαλαν στο να καθιερωθεί στο μυαλό μας η Coca-cola, ως το κορυφαίο αναψυκτικό που έχουμε πιεί...
Η πραγματικότητα βέβαια είναι λίγο διαφορετική. Ότι πουλάει δεν είναι πάντα και καλό. Αν και φανατικός υποστηρικτής του αναψυκτικού, αρκετές φορές, έχω αναρωτηθεί για την επιρροή και τον εθισμό που προκαλεί η γεύση του και η χρήση του στην υγεία μας. Πολλές φορές έχω σκεφτεί το τεράστιο μηχανισμό που έχει στηθεί γύρω από την Coca-Cola και για το τι τελικά είναι αλήθεια και τι ψέμα. Μια πρόσφατη έρευνα ήρθε να υποστηρίζει και άλλο αυτές τις σκέψεις μου...
Σύμφωνα με έρευνα Αμερικανών επιστημόνων, η συχνή χρήση του συγκεκριμένου αναψυκτικού μπορεί να προκαλέσει καρκίνο! Ο ντόρος που έχει δημιουργηθεί για την συγκεκριμένη έρευνα έκανε την Πολιτεία της Καλιφόρνια να τοποθετήσει την Coca-Cola στις ουσίες που χαρακτηρίζονται καρκινογόνες!
Η εταιρία από την πλευρά της αντέδρασε «περίεργα» βγάζοντας ανακοίνωση (μαζί με την Pepsi) που ενημέρωνε πως επρόκειτο να αλλάξει την συνταγή της, μειώνοντας ποσότητα της χημικής ουσίας 4-μεθυλιμιδαζόλιο (4-ΕΙΜ), η οποία χρησιμοποιείται για να χρωματίσει το ποτά. Μια μέρα μετά ουσιαστικά αναίρεσε την ανακοίνωση της, υποστηρίζοντας πως το καραμελόχρωμα που χρησιμοποιείται στην παρασκευή του αναψυκτικού ήταν και είναι ασφαλές, οπότε δεν θα αλλαχθεί η συνταγή.
Και όλα αυτά γιατί? Μα φυσικά για την «εικόνα» του αναψυκτικού που πήγε να σπιλωθεί από το σκηνικό των τελευταίων ημερών.
Διακεκριμένοι επιστήμονες πάντως, αναφέρουν πως όντως υπάρχει μεγάλο ποσοστό επικινδυνότητας όταν η κατανάλωση του αναψυκτικού είναι συχνή, ενώ υπάρχουν φήμες πως ο λόγος που η αρχική ανακοίνωση της Coca-Cola ήταν τόσο συγκαταβατική, είχε να κάνει με την απόφαση να αναγράφεται επάνω στα προϊόντα της μήνυμα παρόμοιο με αυτό που αναγράφεται στα πακέτα τσιγάρων και ενημερώνει για την πιθανότητα πρόκλησης καρκίνου!!!
Το θέμα είναι πως τέτοια περιστατικά αρχίζουν και «ενοχλούν» πλέον ολοένα και περισσότερο τα αυτιά και τα μάτια των καταναλωτών που λόγω και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αρχίζουν και προβληματίζονται συχνότερα, σταθμίζοντας τις καταστάσεις με πρόθεση να θωρακίσουν την υγεία τους.
Το marketing από την άλλη παραμένει μια λυσσαλέα μηχανή προώθησης προϊόντων, που επάνω στην φούρια του να πουλήσει, να πλασάρει, αυτό που επιτάσσουν οι εταιρίες και η αγορά, παραβαίνει ακόμα και τους ανθρώπινους κανόνες. Όλα στο βωμό του χρήματος...
Στο πέρασμα των χρόνων, η Coca-cola αγαπήθηκε παράφορα και μισήθηκε θανάσιμα, όπως όλα τα πετυχημένα και αμφιλεγόμενα προϊόντα της σύγχρονης εποχής.
Αναμφισβήτητα το πιο δυνατό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου αναψυκτικού ήταν, είναι και θα είναι το marketing. Ένας ολόκληρος κόσμος που ουσιαστικά δουλεύει αδιάκοπα για να βγάλει προς τα έξω τα δυνατά του σημεία και να αφανίσει τα αδύνατα. Από (όντως) πανέξυπνες διαφημίσεις στην τηλεόραση, εμφανίσεις και αναφορές στον κινηματογράφο, μέχρι θεωρίες περί της χρηστικότητας του για ιατρικά θέματα, το αναψυκτικό που τσιγκλάει και καίει τον ουρανίσκο μας και «πάει πάντα με όλα...» κινείται πάντοτε στην σφαίρα του μυστικιστικού και του ανεξήγητου.
Κάτι η μυστική συνταγή, που εκατοντάδες άλλες εταιρίες αναψυκτικών προσπάθησαν (με αποτυχία όλες, εκτός της Pepsi) να αντιγράψουν, κάτι η πρωτότυπη και αδιάκοπη προώθηση του προϊόντος, συνέβαλαν στο να καθιερωθεί στο μυαλό μας η Coca-cola, ως το κορυφαίο αναψυκτικό που έχουμε πιεί...
Η πραγματικότητα βέβαια είναι λίγο διαφορετική. Ότι πουλάει δεν είναι πάντα και καλό. Αν και φανατικός υποστηρικτής του αναψυκτικού, αρκετές φορές, έχω αναρωτηθεί για την επιρροή και τον εθισμό που προκαλεί η γεύση του και η χρήση του στην υγεία μας. Πολλές φορές έχω σκεφτεί το τεράστιο μηχανισμό που έχει στηθεί γύρω από την Coca-Cola και για το τι τελικά είναι αλήθεια και τι ψέμα. Μια πρόσφατη έρευνα ήρθε να υποστηρίζει και άλλο αυτές τις σκέψεις μου...
Σύμφωνα με έρευνα Αμερικανών επιστημόνων, η συχνή χρήση του συγκεκριμένου αναψυκτικού μπορεί να προκαλέσει καρκίνο! Ο ντόρος που έχει δημιουργηθεί για την συγκεκριμένη έρευνα έκανε την Πολιτεία της Καλιφόρνια να τοποθετήσει την Coca-Cola στις ουσίες που χαρακτηρίζονται καρκινογόνες!
Η εταιρία από την πλευρά της αντέδρασε «περίεργα» βγάζοντας ανακοίνωση (μαζί με την Pepsi) που ενημέρωνε πως επρόκειτο να αλλάξει την συνταγή της, μειώνοντας ποσότητα της χημικής ουσίας 4-μεθυλιμιδαζόλιο (4-ΕΙΜ), η οποία χρησιμοποιείται για να χρωματίσει το ποτά. Μια μέρα μετά ουσιαστικά αναίρεσε την ανακοίνωση της, υποστηρίζοντας πως το καραμελόχρωμα που χρησιμοποιείται στην παρασκευή του αναψυκτικού ήταν και είναι ασφαλές, οπότε δεν θα αλλαχθεί η συνταγή.
Και όλα αυτά γιατί? Μα φυσικά για την «εικόνα» του αναψυκτικού που πήγε να σπιλωθεί από το σκηνικό των τελευταίων ημερών.
Διακεκριμένοι επιστήμονες πάντως, αναφέρουν πως όντως υπάρχει μεγάλο ποσοστό επικινδυνότητας όταν η κατανάλωση του αναψυκτικού είναι συχνή, ενώ υπάρχουν φήμες πως ο λόγος που η αρχική ανακοίνωση της Coca-Cola ήταν τόσο συγκαταβατική, είχε να κάνει με την απόφαση να αναγράφεται επάνω στα προϊόντα της μήνυμα παρόμοιο με αυτό που αναγράφεται στα πακέτα τσιγάρων και ενημερώνει για την πιθανότητα πρόκλησης καρκίνου!!!
Το θέμα είναι πως τέτοια περιστατικά αρχίζουν και «ενοχλούν» πλέον ολοένα και περισσότερο τα αυτιά και τα μάτια των καταναλωτών που λόγω και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αρχίζουν και προβληματίζονται συχνότερα, σταθμίζοντας τις καταστάσεις με πρόθεση να θωρακίσουν την υγεία τους.
Το marketing από την άλλη παραμένει μια λυσσαλέα μηχανή προώθησης προϊόντων, που επάνω στην φούρια του να πουλήσει, να πλασάρει, αυτό που επιτάσσουν οι εταιρίες και η αγορά, παραβαίνει ακόμα και τους ανθρώπινους κανόνες. Όλα στο βωμό του χρήματος...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου