Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

Άδεια κούνια - Μισώ (28ο Συμπόσιο Ποίησης)



Άδεια κούνια

Πέρα δώθε-πέρα δώθε, πολύ μουντό αυτό το απόγευμα
Που είνaι τα παιδιά; Ο Βιτάλι, η Αλεξία, ο Όλεγκ;
Πέρα δώθε-πέρα δώθε,περίεργοι θόρυβοι ακούγονται
Με ξέχασαν άραγε; Εμένα που τους πήγαινα ψηλά;

Πέρα δώθε- πέρα δώθε, σκοτείνιασε ο ουρανός
Γιατί ακούγονται κραυγές;
Πέρα δώθε-πέρα δώθε, ακούω μπότες να χτυπάνε
Γιατί χάθηκε ο ήλιος;

Πέρα δώθε-πέρα δώθε, νιώθω μισή έτσι αδειανή που είμαι
Παιδιά είναι αυτά που κλαίνε;
Πέρα δώθε-πέρα δώθε, μυρίζει θάνατος τριγύρω
Όλεγκ, Βιτάλι, Αλεξία, έι παιδιά, γιατί είστε ψηλά;
Μόνο εγώ σας πήγαινα εκεί...

-----------------------

Μισώ


"Τον πόλεμο μισώ και απ΄την ζωή αποζητώ,
να μη μου μείνει μόνο το παράπονο
Κι ας ήταν μια φορά να με 'χες πάρει αγκαλιά
Το ξέρω σου ζητώ παρά πολλά..
."
 

"Δεν θέλω καρδιά μου κλαις"

Νικόλας Άσιμος


Μισώ την μυρωδιά του
Τον τρόπο που βρωμάει η σάρκα του
Μισώ τους ήχους του
Τον τρόπο που ακούγονται τα ουρλιαχτά του
Μισώ την μοναξιά του
Τον τρόπο που χωρίζει τους ανθρώπους

Μισώ την ασχήμια του
Τον τρόπο που γελάει με το θανατικό του
Μισώ την δύναμη του
Τον τρόπο που επιβάλλεται στις ζωές μας
Μισώ το θράσος του
Τον τρόπο που σκοτώνει τα παιδιά

 

 Αυτές λοιπόν, ήταν οι συμμετοχές μου στο 28ο Συμπόσιο Ποίησης που διοργανώνει η αγαπημένη μου Αριστέα (https://princess-airis.blogspot.com/). Ένα Συμπόσιο που έκρυβε πολλές εκπλήξεις και συγκινήσεις για ακόμη μια φορά. Η έμπνευση της, να  γράψουμε για τον πόλεμο χωρίς επιλογή συγκριμένης λέξης, ήταν πραγματικά εξαιρετική.

 27 ποιήματα-καταθέσεις ψυχής-διαμαρτυρίες, διαγωνίστηκαν, διαβάστηκαν και τελικά βαθμολογήθηκαν. Συγχαρητήρια στη νικήτρια Σταυρούλα Δεκούλου (https://st-dekouloupapadimitriou.blogspot.com/), που έγραψε ένα ποιήμα που συγκίνησε και κέρδισε τις εντυπώσεις. Δεν ήταν το μόνο, γ'αυτό θέλω να συγχαρώ όσες και όσους έγραψαν, διάβασαν και βαθμολόγησαν σε αυτή την γιορτή μας.  Όλα τα κείμενα είχαν κάτι να πουν.   

 Από την Σταυρούλα μέχρι την Γιούλη. Απο το πρώτο μέχρι το τελευταίο. Οι βαθμοί δεν έχουν σημασία. Σημασία έχει η αλληλεπίδραση και η δημιουργία.  Σημασία έχει που οι φωνές μας γίνονται δημιουργικές, γίνοντα ερωτικές και αστείες, ιδιαίτερες και όταν χρειάζεται φωνές διαμαρτυρίας.

 Κάθε φορά που έρχεται η στιγμή να γράψω νιώθω αυτό το καρδιοχτύπι, την αγωνία, να βγουν οι λέξεις απο μέσα μου με τρόπο ποιητικό και λυρικό. Με βοηθάει πολύ το Συμπόσιο στον τρόπο που γράφω και σκέφτομαι. Και αυτό το οφείλω στην Αριστέα. Εν αναμονή του επομένου λοιπόν...

 

 ΥΓ. Μη νομίζετε ότι ξεχνάω την κάψα μου για την πρωτιά. Απλά είπα να μην κάνω εκτενη αναφορά γιατί στο τέλος θα με περάσουν για γραφικό (σιγά τα νέα). Σας φιλώ!

23 σχόλια:

  1. Άκου να δεις τώρα. Διαβάζω πρώτα την άδεια κούνια και ανατριχιάζω. Μου έρχεται στο μυαλό σκηνή από θρίλερ. Άκουγα και τον ήχο της κούνιας που έτριζε. Συγκλονιστικό.

    Φτάνω στην δεύτερη συμμετοχή σου, με το που διαβάζω τους λατρεμένους στίχους από Άσιμο κολλάω. Το ποίημα τους πλαισίωσε ιδανικά. Καθηλωτικό, το λάτρεψα.

    Συνέχισε έτσι ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχα και τα δυο ποιήματά σου! Τι έμπνευση! Αλλά η κούνια με συγκλόνισε! Πολύ δυνατό! Μπράβο Μάκη Καλές γιορτές να ευχηθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχει δίκιο η Κατερίνα: σαν σκηνή θρίλερ ήταν η Αδεια Κούνια! Εγώ άκουγα και τον ήχο και τις χαρούμενες παιδικές φωνές λες και έρχονταν από βαθύ πηγάδι!
    Στο δεύτερο, έγραψες για τον πόλεμο χωρίς να τον αναφέρεις!

    Μάκη μου, συγχαρητήρια και για τις δύο συμμετοχές! Δείχνει ότι
    εξελίσσεσαι , δοκιμάζεσαι, το χαίρεσαι όλο αυτό!

    Και ξέρεις κάτι; Το καλύτερό σου δεν το έχεις γράψει ακόμα!
    Η ελπίδα είναι μπροστά και εγώ θα βγάζω Συμπόσια μέχρι να
    διακριθεί ο Μάκης μας, επιτέλους! ☺

    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμπόσιο μέχρι να δύσει ο Ήλιος..
      Για τον Μάκη ρε γαμώτο! 😊

      Διαγραφή
    2. Ναι, κάντε κανένα αστείο να κερδίσει στο επόμενο και μετά να σταματήσει το Συμπόσιο επειδή διακρίθηκε! 😂

      Διαγραφή
    3. Σε ευχαριστώ πολύ Αριστέα μου. Για όλα! Οφείλω πολλά σε σένα για τον τρόπο που γράφω σε ποιητικό mood!

      Κάθριν ο ήλιος θα δύσει σίγουρα, εγώ δεν ξέρω αν κερδίσω! Χαχα!

      Γιωτούλα είμαι αχόρταγος εγώ. Αν κερδίσω θα ήθελα να το κάνω αρκετές φορές!😁

      Διαγραφή
  4. Στην άδεια κούνια σου έδωσα το 3αράκι μου. Η σύλλυψη της ιδέας αυτής με κέρδισε την βρήκα πολύ συγκινητική και πρωτότυπη και η τελευταία στροφή με συγκλόνισε. Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ. Και για την βαθμολογία αλλα κυρίως για τα λόγια σου!

      Διαγραφή
  5. Θα πω το κοινότοπο αλλά ειλικρινέστατο "δεν μου βγαίνανε οι ρημάδες οι ψήφοι" για να εκφράσω το θαυμασμό μου γι' αυτή τη συμμετοχή. Μου θύμισε έντονα μια δυστοπική ταινία που είχα δει παλιά, "τα παιδιά των ανθρώπων" νομίζω ήταν ο τίτλος, όπου υπήρχε μια σκηνή με άδεις κούνιες στις παιδικές χαρές. Συγκλονιστική η συμμετοχή σου, Μάκη! Πόνεσε πολύ και αυτό ήταν το ζητούμενο. Τα παιδιά. Κι αυτό το υστερόγραφό σου με τους στίχους του Νικόλα, ήταν το κορυφαίο επιστέγασμα.
    Να είσαι καλά, πολλά συγχαρητήρια γι αυτό που έγραψες, και τις εγκάρδιες ευχές μου για τις μέρες που έρχονται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία! Νομίζω ότι ο πόλεμος έχει αυτό τον δυστοπικό χαρακτήρα! Χρόνια πολλά με υγεία!

      Διαγραφή
  6. Ναι, το έχω και εγώ παρατηρήσει, Μάκη, ότι η ποίηση σού ταιριάζει πολύ! Δύσκολο αυτό για μια αντρική σκέψη, το ξέρεις! Ειδικά στην εποχή μας. Τα αντανακλαστικά της σκέψης σου μετουσιώνονται σε έναν όμορφο λυρισμό, που τον βγάζεις στο "χαρτί" αγαπητέ φίλε. Οργανωμένο, συντεταγμένο, δομημένο σε στίχο, νόημα, εικόνα και θέμα.
    Δύο τα ποιήματά σου λοιπόν! Έχω ενοχές για το πρώτο ειδικά γιατί "έπαιξε" πάρα πολύ στην επιλογή μου. Στάθηκα πάρα πολύ σε αυτό το "πέρα-δώθε" και νιώθω την ανάγκη να το πω ότι το αδίκησα! Θα μου πεις, με την ποιότητα των συμμετοχών, εύλογο ήταν πλέον να αποφασίσω να ...αδικήσω! Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παραγνωρίζω την αποστροφή που βγάζει το δεύτερο ποίημά σου, κάθε άλλο.
    Μάκη, χαίρομαι φίλε μου, που είσαι μαζί μας σε αυτές τις δημιουργίες. Σε καμαρώνω για την καρδιά που έχεις και την καταθέτεις με τόσο όμορφο τρόπο. Να το ξέρεις!
    Συγχαρητήρια καλέ μου φίλε και καλή Μεγαλοβδομάδα σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη όσα ευχαριστώ και να πω είναι λίγα φίλε! Προσπαθώ πάντα να μπαίνω στην ουσία, είτε της λέξης που μας δίνει η Άριστεα είτε της σκέψης που έχει για το εκάστοτε Συμπόσιο!

      Χρόνια πολλά!

      Διαγραφή
  7. Κοίτα να δεις που και τα δύο σου ποιήματα ήταν από αυτά που μου έκαναν ένα κλίκ παραπάνω και χαίρομαι γι αυτό.
    Θα συμφωνήσω με ότι ακριβώς σου είπε η Κανελλάκη πιο πάνω με το υστερόγραφο σου.
    Πως να διαλέξει κάποιος μέσα σε τόσο όμορφες και συγκλονιστικές συμμετοχές;
    Τα συγχαρητήρια μου για τις δικές σου, να είσαι καλά και να κάνεις ότι αγαπάς.
    Καλό Πάσχα να περάσεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Ρούλα! Χαίρομαι που σου άρεσαν και τα δύο! Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  8. Υπέροχα και τα δυο σου ποιήματα Μάκη! Πράγματι, υψώσαμε τις φωνές μας απέναντι στον πόλεμο και ήταν ωραίο, που σε μια εποχή που κρατά αποστάσεις, εμείς βρεθήκαμε από κάθε γωνιά της Ελλάδας, μαζί, να βροντοφωνάζουμε για τον πόλεμο!
    Με το καλό και στα επόμενα, να έχουμε υγεία και έμπνευση!
    Καλό Πάσχα :)
    Να περάσεις όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω και γω πραγματικά ότι ήταν ένα πολύ δυνατό αντιπολεμικό Συμπόσιο! Ένα από τα πιο όμορφα και ουσιώδη! Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο!

      Χριστός Ανέστη Μαρίνα, με υγεία!

      Διαγραφή
  9. Για την "Άδεια κούνια" τα έχουμε πει... Όχι απλά με συγκλόνισε. Άκουγα τις αλυσίδες της κούνιας να τρίζουν και τα παιδιά να λείπουν. Αυτό με τσάκισε. Και δεν μπορώ να βρω λόγια γι' αυτό σου το ποίημα. Χάρηκα όταν είδα πως είναι δικό σου.
    Για το "Μισώ" τώρα... Εντάξει, δεν το ψήφισα κι αυτό, μην τα θέλεις όλα δικά σου! Χαχαχα
    Αλλά πέρα από την πλάκα, μου είχε κάνει εντύπωση που κάποιος χρησιμοποίησε στίχους του Άσιμου και μετά με τόσο απλά, λιτά λόγια περιέγραψε το σκηνικό ενός πολέμου. Η λέξη "μισώ" είναι ήδη μεγάλη για να χωρέσει το ποίημα και τη λέξη "πόλεμος".
    Μία ευχάριστη έκπληξη είσαι ρε Μάκη!!!
    Και στη νίκη με το καλό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα όχι δεν τα θέλω όλα δικά μου, αν και θα ήταν καλά!😁

      Χαίρομαι απίστευτα πολύ που σε συγκινησε και σου άρεσε αυτό που έγραψα!

      Φιλιά Γιωτούλα!

      Διαγραφή
  10. Συγχαρητήρια για τις συμμετοχές σου.
    Όπως λέει και η Γιώτα, άκουγα το τρίξιμο της αλυσίδας.
    Πώς να μη μισείς τον πόλεμο;
    Αφανίζει γενιές ολόκληρες.
    Δεν χρειάζονται βαθμούς αυτά τα ποιήματα.
    Καλή Ανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο πόλεμος είναι ότι χειρότερο για την ανθρωπότητα Ρένα. Και σαφώς δεν γίνεται να μην τον μισείς όταν κάνει τους ανθρώπους να δείχνουν την άσχημη πλευρά τους.

      Χριστός Ανέστη, σε ευχαριστώ!

      Διαγραφή

Αναγνώστες

Page translation